Code of Conduct

Wet- en regelgeving

Marketing en je bedrijf of merk profileren staan in de belangstelling als nooit tevoren. Respect voor privacy en kennis van wetgeving is tegenwoordig een must voor de marketeer. Een beetje ondankbaar is het wel, want als het goed gaat hoor je niets. Maar als het fout gaat, is het afbreukrisico groot. Waar moet je rekening mee houden op het gebied van wet- en regelgeving voor promoties en promotionele producten?

De informatie over wet- en regelgeving is geschreven door Jitty van Doodewaerd.

Jitty van Doodewaerd is directeur privacy bij de DMCC Group. In deze functie ondersteunt zij opdrachtgevers uit velerlei maatschappelijke sectoren bij privacyvraagstukken. Haar aanpak is realistisch en pragmatisch met kennis van de dagelijkse gang van zaken in (commercieel) datagebruik. Van Doodewaerd is lid van de Legal Affairs Committee van de Federation for European Direct and Interactive Marketing (FEDMA). Voor haar overstap naar DMCC was Van Doodewaerd verantwoordelijk voor de belangenbehartiging van marketing branchevereniging DDMA. Ze nam deel in de Big Data expertgroep van het ministerie van Economische Zaken en was lid van de Privacy Commissie van VNO-NCW.