Een promotioneel product moet een blijvende indruk achterlaten. De rol van drukwerk is daarbij belangrijk; een logo of een tekst van de afzender moet natuurlijk goed en langdurig zichtbaar blijven.
Prepress
Promotionele artikelen hebben bijna altijd een bedrukking. Een logo, een slogan – de afzender wil graag dat zijn (merk)naam onder de aandacht komt van de ontvanger. Voordat promotionele artikelen kunnen worden bedrukt, is er behoorlijk wat voorwerk nodig. Dit noemen we prepress. Hoe ziet het prepress-traject eruit? Welke bestandsformaten zijn er en hoe maak je bestanden drukklaar? Lees verder
Druktechnieken
Er zijn veel manieren om een artikel te bedrukken. Welke druktechniek het meest geschikt is voor een promotioneel product hangt niet alleen af van het te bedrukken materiaal, maar ook van het aantal kleuren in het ontwerp en de gewenste oplage. De ontwikkelingen in druktechnieken staan niet stil. Hier vind je een overzicht van de meest gebruikte technieken voor promotionele artikelen.