Advertentie beeld pet

Waarom promotionele producten een plaats verdienen in uw communicatieplan

Een promotioneel product dat goed aansluit bij de waarden die een organisatie of merk wil uitdragen, levert een positieve bijdrage aan de beleving van de ontvanger. Verschillende onderzoeken tonen aan dat promotionele artikelen de merkvoorkeur kunnen veranderen en de aankoopbeslissing kunnen beïnvloeden. Mensen worden loyaler aan een merk of bedrijf en zullen het zelfs eerder aanbevelen aan anderen.

Waar reclame – op tv, op internet – vaak als stoorzender wordt gezien, is de waardering voor promotionele producten groot.

Kortom: promotionele artikelen kunnen een zeer effectief marketinginstrument zijn. Het is een communicatiemiddel dat mensen:

  • verwelkomen
  • gebruiken
  • bewaren
  • doorgeven
  • onthouden

Daarnaast raakt een promotioneel product alle zintuigen – je kunt het voelen, ruiken en zien (en soms proeven). En het zorgt voor:

  • zichtbaarheid
  • bereik
  • een hogere merkwaardering
Deel dit bericht via