• Full color
    • Bij full colour drukwerk, worden kleuren gemengd vanuit de vier primaire kleuren in de druktechniek: Cyaan, Magenta, Yellow en Key (zwart). Full color drukwerk wordt daarom ook wel 4-kleurendrukwerk genoemd. Met full color kunnen meer kleuren worden gemengd, maar kan wel afwijken in tint.

  • Incentive
    • Een artikel of dienst dat als beloning wordt gegeven nadat een prestatie is geleverd.

  • PMS
    • PMS staat voor Pantone Matching System, een kleurensysteem waarin elke kleur een specifiek nummer heeft. De eerste PMS kleurenwaaier werd uitgebracht in 1963. Pantone is de naam van het bedrijf dat kleurcoderingen publiceert. Omdat de nummering overal ter wereld hetzelfde is, weten drukkers altijd exact welke kleur ze waar in je drukwerk moeten gebruiken. Bij het drukken van promotionele artikelen en relatiegeschenken worden vaak PMS kleuren gebruikt. Elke kleur heeft een eigen PMS nummer met daaraan toegevoegd een C of een U. De C staat dan voor Coated. Naast coated heb je ook een benaming met een U. Die U staat voor uncoated. Het verschil tussen een coated en uncoated kleur is de mate van glans. Een kleur 2597C (glanzend) kan er heel anders uitzien dan een kleur 2597U (mat). Of je een kleur C of U nodig hebt, is afhankelijk van de gebruikte druktechniek en de ondergrond.

  • Premium
    • Een artikel of dienst dat slechts verstrekt wordt wanneer een transactie tot stand komt.

  • Promotionele Actie
    • Een tijdelijke prijs/waardeverandering van artikelen of diensten met omzetverhoging als doel te realiseren.

  • Promotionele Artikelen
    • Alle artikelen die waarde toevoegen aan andere artikelen of diensten met als doel onderscheid te creëren t.o.v. concurrerende artikelen of diensten.

  • Promotionele Producten
    • Alle artikelen of diensten die waarde toevoegen aan andere artikelen of diensten met als doel onderscheid te creëren t.o.v. concurrerende artikelen of diensten.

  • Promotioneel Programma
    • Een prijs/waardeverandering van artikelen of diensten met omzetverhoging als doel.

  • Reclameartikel
    • Een artikel dat door vorm of boodschap de bekendheid en/of het imago van de gever bevordert.

  • Relatiegeschenk
    • Een artikel of dienst dat verstrekt wordt ter onderstreping van de (vaak prettige) relatie tussen personen of bedrijven.

  • Spaaractie
    • Een tijdelijke prijs/waardeverandering door het verstrekken van promotionele producten (artikelen en diensten) bij herhaalde transactie met omzetverhoging als doel.

  • Spaarartikel
    • Een promotioneel artikel dat verstrekt wordt na herhaalde aankopen.

  • Spaarprogramma
    • Een prijs/waardeverandering door het verstrekken van promotionele producten (artikelen of diensten) bij herhaalde transacties met omzetverhoging als doel.