De response op deze giveaway was overweldigend!
" Moet je dit zien… karabijnhaken in de iconische vorm van een 4×4"
Een eenvoudige promotionele karabijnhaak, kan honderden proefrit aanvragen genereren. In de eerste week van de proefrit actie werden 5.000 promotionele karabijnhaken uitgedeeld. In de daaropvolgende maand genereerde de gratis give-away’s maarliefst 952 proefrit aanvragen. Dat is een conversie van 19,04 procent ! Geen gek resultaat voor een betaalbare giveaway.
Deze karabijnhaak hengelt leads binnen voor proefritten
Deze karabijnhaak hengelt leads binnen voor proefritten
Met een karabijnhaak? Hoe dan?!
Liefhebbers van extreme sporten en het buitenleven kom je tegen in klim- en wandelwinkels. Dat weten ze bij Jeep. Want dit zijn vaak dezelfde soort avonturiers die voor hun automerk kiezen. Daarom deelden de winkelmedewerkers in bergsportwinkels deze promotionele karabijnhaak uit aan klanten om ‘Jeep Territory’ te promoten.
Elke jeep-vormige karabijnhaak is gegraveerd met deze tekst: “Er is een makkelijkere manier om er te komen”. De karabijnhaak zit vastgemaakt aan een uitnodiging om een gratis proefrit te maken in de nieuwe Jeep Territory. Dat event vond plaats op een speciaal testterrein van Jeep. De perfecte plek voor sensatiezoekers om de offroad-prestaties van een terreinwagen te kunnen testen.
Emotionele beleving van het automerk
Auto’s zijn emotie. Want er worden (bijna) geen slechte auto’s meer geproduceerd. Maar bij automotive relatiegeschenken of incentives, wordt snel gedacht aan bedrukte parkeerschijven, ijskrabbers en autoladers. Saai eigenlijk, en dat hoeft het niet te zijn! De emotionele beleving van het automerk, vertaald in inspirerende sales promotie campagnes, kunnen keiharde sales opleveren.
Originele automotive relatiegeschenken
Ben jij een marketeer in de autowereld? Ga eens brainstormen over een symbolisch en relevant cadeau voor de doelgroep van jullie brand. Een geschenk of gadget dat past binnen het ‘verhaal’ en de ‘emotie’ van de auto die je wilt verkopen. Je zult merken dat je op heel iets anders dan een parkeerschijf met logo gaat uitkomen! Dat bewijst Jeep met deze succesvolle proefrit campagne met karabijnhaken. Dus gebruik deze case maar als startpunt.
Dit artikel verscheen eerder op Relatiegeschenk Idee