Een geliefd merk
Roept jouw merk een positief gevoel of een positieve emotie op? Zijn jullie beste klanten (een beetje) verliefd op jullie merk? Wanneer klanten zich identificeren met je merk en de lifestyle die het vertegenwoordigt, kunnen zij sterke brand ambassadors worden. Ambassadeurs van je merk zijn klanten die zo enthousiast over je product of dienst zijn dat ze er graag positieve content over delen met anderen. En vergeet je personeel niet!
Originele inhakers
Als je deze liefdevolle band met je klanten of medewerkers wilt onderstrepen is Valentijnsdag het perfecte moment om ze te bedanken en in het zonnetje te zetten. Verklaar elkaar de liefde met een knipoog en een geinige promotionele actie op Valentijnsdag. Er zijn genoeg originele voorbeelden van valentijnsdag inhakers van b2b en b2c brands; maar misschien kun je samen met je relatiegeschenk leverancier wel een leuke nieuwe Valentijnsdag-inhaker verzinnen.
Adults-Only Valentine’s Day Meal
Bijna elk fastfood restaurant heeft voor kinderen een ‘Kid’s Meal.’ Maar hoe zit het met volwassenen? Zouden zij ook niet recht hebben op hun eigen ‘Meal’ ? In elk geval op Valentijnsdag! Klanten (18+) van Burger King konden na 18.00uur op Valentijnsdag een speciaal Valentijnsdag actie menu bestellen: inclusief gratis sex toy.
Valentijn verrassing voor personeel: mok, chocolade + koek
In het verrassingspakket zit een mok, bedrukt met hun eigen voornaam en het logo van de werkgever. De mok gevuld met Tiny Tony’s chocolaatjes en een ambachtelijke boterkoek is verpakt in een opvallende custom made geschenkverpakking. Voorzien van een kaartje met persoonlijke boodschap werden alle 735 Valentijnsdag geschenken per pakketpost verstuurd.
Opschudding onder hypotheekadviseurs
Een voorbeeld van een b2b valentijnsdag inhaker van Centraal Beheer. De verzekeringsmaatschappij stuurde hun adviseurs een Valentijnskaart. Uiteraard zonder vermelding van de afzender. De ontvangers belden massaal ‘Even Apeldoorn’, want onderaan de kaart stond alleen een telefoonnummer. Heel geheimzinnig! En blijkbaar een succesvolle actie. Ze ontvingen meer dan 200 positieve reacties.